Specjalność KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS (II)

KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS (II STOPIEŃ)


Specjalność pod opieką Instytutu Marketingu
oferowana na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia

Opiekun specjalności:
dr Paweł Waniowski
(pawel.waniowski@ue.wroc.pl)

PREZENTACJA SPECJALNOŚCI [PDF] 

Opis specjalności

Informowanie o swoich posunięciach, dialog z rynkiem i ciągłe usprawnianie procesów komunikacyjnych stanowią istotny obszar działań współczesnych przedsiębiorstw i organizacji. Jest to związane z tym, że sposobów na zwiększenie swojej wartości rynkowej poszukują one nie tylko w ramach działalności operacyjnej, ale również w obrębie komunikacji korporacyjnej oraz kreowania pozytywnego wizerunku. Profesjonalne komunikowanie swojej tożsamości powoduje, że przekaz staje się spójny i przejrzysty, co jest kluczowym warunkiem w procesie kreowania wiarygodnego wizerunku każdego przedsiębiorstwa i organizacji. Znaczenie dobrej komunikacji i korzystnego wizerunku jest dzisiaj coraz bardziej doceniane, gdyż stanowi jeden z najważniejszych zasobów organizacji, odgrywając istotną rolę w kreowaniu sukcesu na współczesnym rynku.

Specjalność Komunikacja korporacyjna i public relations została przygotowana, aby w sposób systematyczny zapoznać studentów z różnymi obszarami komunikowania i kreowania wizerunku oraz związanymi z nimi działaniami. Jest ona przeznaczona dla osób zainteresowanych kształtowaniem relacji między organizacją a różnymi podmiotami zewnętrznymi (klientami, kontrahentami, władzami lokalnymi i mediami) i wewnętrznymi, tj. pracownikami.

Wybierając specjalność Komunikacja korporacyjna i public relations studenci będą mieli możliwość doskonalenia zarówno umiejętności diagnostyczno-analitycznych procesów zachodzących w obszarze komunikacji korporacyjnej i kreowania wizerunku, jak i szeroko rozumianych umiejętności kreatywnych. W związku z tym uzyskają pełne kompetencje pozwalające im objąć średnie i wyższe funkcje kierownicze w zakresie zarządzania komunikacją korporacyjną i sferą public relations w różnego typu przedsiębiorstwach i organizacjach (w tym również w instytucjach publicznych i organizacjach niedochodowych).

Zasadnicze treści kształcenia

Studenci specjalności zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę na temat technik i narzędzi wykorzystywanych w sferze komunikacji korporacyjnej i public relations, jak również jej praktycznego stosowania w różnych sytuacjach rynkowych. Dlatego też kształcenie w ramach omawianej specjalności zmierza do wyrobienia umiejętności samodzielnego opracowywania i realizacji strategii kształtowania działań komunikacyjnych i wizerunku firmy. Studenci uczą się m.in. metod utrzymywania kontaktu z grupami opiniotwórczymi, udzielania wywiadów, przygotowywania materiałów prasowych dla mediów oraz postępowania w tzw. warunkach kryzysowych. Program specjalności obejmuje bogatą paletę przedmiotów dotyczących zarządzania komunikacją w przestrzeni wielokulturowej, kreowania wizerunku i tożsamości, media relations, wewnętrznego public relations, sponsoringu, organizacji wydarzeń i lobbingu, relacji inwestorskich, prezentacji i wystąpień publicznych itp.

Przedmioty specjalizacyjne

Formy kształcenia

Zajęcia będą odbywały się przy użyciu różnych aktywnych form przekazywania wiedzy i wyrabiania umiejętności. Na zajęciach, oprócz wykładów konwersatoryjnych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i technik prezentacyjnych, stosowane będą prace grupowe o charakterze projektowym. Pojawią się również warsztaty i konwersatoria z wykorzystaniem krajowych i zagranicznych studiów przypadków dotyczących różnych rynków i typów organizacji. Prowadzone będą ćwiczenia kształtujące, doskonalące i utrwalające umiejętności komunikacyjne i dotyczące różnych obszarów kształtowania wizerunku. Na zajęcia zapraszani będą przedstawiciele przedsiębiorstw i organizacji, na co dzień zajmujący się komunikacją korporacyjną i kreowaniem wizerunku, których udział pozwoli na uatrakcyjnienie zajęć i zdobycie praktycznej i aktualnej wiedzy.

Sylwetka absolwenta

Studia na specjalności przygotowują studentów do objęcia funkcji kierowniczych średniego im wyższego szczebla w przedsiębiorstwach, instytucjach i innych organizacjach oraz agencjach oferujących usługi profesjonalne tego typu. W związku z tym absolwenci specjalności Komunikacja korporacyjna i Public Relations są przygotowani do pełnienia funkcji menedżerskich w różnych typach organizacji oraz do podejmowania odpowiedzialności za stosowane rozwiązania i decyzje mające skutki dla pozycji i rozwoju tych organizacji na współczesnym rynku.

Absolwenci specjalności posiadają:

Absolwenci specjalności Komunikacja korporacyjna i public relations posiadają też rozbudzone zainteresowania poznawcze i badawcze, co przygotowuje ich do podjęcia studiów III stopnia (studiów doktoranckich).

zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem