Prezentujemy Strategię 2030 Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Powstała ona na podstawie prac Rektorskiego Forum Strategicznego 3.0. Kilkadziesiąt osób reprezentujących społeczność naszej
Uczelni przeanalizowało kluczowe wyzwania i pomogło określić nasze wspólne priorytety.
Strategia stanowi ramę dla kluczowych inicjatyw i projektów, które zawierać będą szczegółowe cele, mierniki oraz przypisane im budżety. Co pół roku przeprowadzać będziemy weryfikację działań
realizowanych na Uczelni. Służyć temu będą przeglądy strategiczne angażujące władze oraz szeroką reprezentację społeczności naszej Uczelni.
W związku z tak przyjętą formułą strategii w niniejszym dokumencie przedstawiamy wizję Uczelni, jej misję, podzielane wartości, strategiczne priorytety oraz mechanizm ich urzeczywistniania.
STRATEGIA 2030
6 PROJEKTÓW STRATEGICZNYCH W RAMACH
6 PRIORYTETÓW STRATEGII 2030
PROJEKTY STRATEGICZNE
MENTOR – OBSZAR ROZWOJU KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
Rozwój umiejętności i kompetencji pracowników naukowo – badawczych oraz doktorantów UEW.
Projekt przewiduje wsparcie mentoringowe w czterech obszarach:
- publikacyjnym - ukierunkowanym na poprawę lub nawet budowę umiejętności oraz doświadczenia publikacyjnego;
- badawczym - m.in. poprzez rozwijanie umiejętności badawczych;
- kooperacyjnym - ukierunkowanym na umiędzynarodowienie prac zespołów badawczych;
- warsztatowym - poprzez udział w warsztatach naukowych lub seminariach poświęconych wymianie wiedzy i doświadczeń.
Kierownik projektu: dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. UEW
Okres realizacji: 01.2022-30.06.2024
AKTYWATOR – OBSZAR WSPÓŁPRACY Z BIZNESEM I TRANSFERU WIEDZY
Projekt pozwoli zbudować społeczność pracowników Uczelni realizujących i wspierających proces transferu wiedzy oraz spójną i kompleksową obsługę przedsiębiorstw w tym zakresie.
W jednym miejscu naukowiec będzie mógł znaleźć wsparcie w komercjalizacji swoich prac naukowych i wiedzy merytorycznej, znaleźć firmę zainteresowaną współpracą oraz sfinalizować transfer wiedzy w
oparciu o profesjonalną wiedzę prawną, księgową oraz administracyjną ekspertów UEW.
Na tej samej zasadzie przedsiębiorca znajdzie aktualną ofertę, zakres usług oraz kontakt do opiekuna, który poprowadzi go przez cały proces współpracy z różnymi działami Uczelni.
Współpraca nauki z biznesem będzie jednolita i przejrzysta zewnętrznie i wewnętrznie. Procedury i procesy będą uporządkowane i promowane, dzięki czemu wszyscy zainteresowani współpracą, będą mogli
skorzystać z eksperckich usług UEW. Procesy zostaną zautomatyzowane i będą realizowane za pośrednictwem narzędzi informatycznych.
Kierownik projektu: dr Maja Leszczyńska
Okres realizacji: 01.01.2022-30.06.2024
PWD – OBSZAR CYFRYZACJI DYDAKTYKI
Projekt ma na celu budowę Wirtualnego Kampusu i reskilling kompetencji Studentów i Pracowników. W oparciu o już posiadaną wiedzę i narzędzia informatyczne wykorzystywane w pracy dydaktycznej oraz
administracyjnej, stworzona zostanie zintegrowana Platforma Wirtualne Dydaktyki, która będzie obejmowała swoim zakresem kolejne kierunki w UEW.
Platforma pozwoli na połączenie obecnie samodzielnie działających narzędzi, dzięki czemu:
- zajęcia będą mogły być prowadzone synchronicznie i asynchronicznie,
- na zajęciach będą wykorzystywane aplikacje i programy biznesowe,
- stworzone zostaną autorskie gry, scenariusze i zmodyfikowane pogramy zajęć, co umożliwi studentom lepiej odnaleźć się na rynku pracy uwzględniając cele
strategiczne zmian gospodarczych,
- na swoim profilu student oraz wykładowca znajdzie wszystkie niezbędne informacje i będzie mógł po nie sięgnąć z każdego miejsca na ziemi.
Projekt wprowadzi na UEW rozwiązania dające możliwość pełnej cyfryzacji i wirtualizacji kształcenia oraz wsparcia administracji. Nastąpi integracja PWD m.in. z USOSem, Bazami Danych Biblioteki i
CI, Planem zajęć; Rach+, Challenger, Grami i narzędziami do prowadzenia zajęć oraz sylabusami.
Kierownik projektu: dr hab. Bogusław Półtorak, prof. UEW
Okres realizacji: 01.01.2022-30.06.2024
WZROST –
OBSZAR ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW
Projekt będzie miał za zadanie w pierwszej kolejności zbadać poziom zaangażowania pracowników naukowo – badawczych, dydaktycznych oraz administracyjnych. Badanie pozwoli na określenie obszarów,
które wzbudzają wysokie zaangażowanie pracowników i takich, które je obniżają. Identyfikacja tych obszarów pozwoli na zaplanowanie i wprowadzenie skutecznych działań. W kolejnych latach planujemy
powtarzać badanie w celu obserwacji, jak wdrożone zmiany przekładają się na zaangażowanie. Projekt pozwoli również na opracowanie profili zawodowych i przygotowanie rekomendowanych opcji
motywacyjno - rozwojowych.
Kierownik projektu: Magdalena Wiszniowska - Tomaszewska
Okres realizacji: 01.01.2022-30.06.2024
DOI – OBSZAR ZAPLECZA INFORMATYCZNO – NARZĘDZIOWEGO
To projekt, który ma na celu wprowadzenie narzędzi informatycznych, które pozwolą na pełną digitalizację oraz cyfryzację UEW w zakresie obsługi studentów oraz pracowników UEW.
Projekt został podzielony na etapy, które mają na celu:
- identyfikację potrzeb w zakresie narzędzi informatycznych,
- stworzenie roadmapy posiadanych oraz planowanych do stworzenia narzędzi,
- wydzielenie i usystematyzowanie mikroprojektów,
- włączanie mikroprojektów do systemu ogólnego oraz digitalizowanie kolejnych obszarów funkcjonowania uczelni.
Kierownik projektu: dr inż. Maciej Pondel
Okres realizacji: 01.2022-30.06.2024

PROJEKTY i WYDARZENIA WSPIERAJĄCE STRATEGIĘ
WWW I
INTRANET
Projekt WWW zakłada uruchomienie nowej strony internetowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, która będzie miała charakter promocyjno-informacyjny, i której treści będą kierowane do
klienta zewnętrznego. W związku w powyższym elementy obecnej strony, wykorzystywane jako narzędzie pracy pracowników i studentów, zostaną przeniesione do intranetu lub BIP – projekt Intranet.
Oba przedsięwzięcia – WWW i Intranet - prowadzone są równolegle i zaangażowane są w nie wszystkie jednostki organizacyjne, które dotychczas sporządzały treści lub administrowały strony i
podstrony www.ue.wroc.pl.
Nowa strona WWW będzie gwarantować dostęp do publikowanych informacji osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie ze standardem WCAG 2.1 poziom AA, planowane jest również uruchomienie serwisu,
który będzie prowadzony przez uczelniane biuro ds. obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Projekt WWW jest współfinansowany ze środków funduszy strukturalnych w ramach Programu Operacyjnego
Wiedza Edukacja Rozwój.