Kompleksowe sterowanie jakością

Specjalność Kompleksowe sterowanie jakością II  przygotowana przez interdyscyplinarny zespół z udziałem wykładowców z Belgii, Francji i Irlandii (z językiem wykładowym polskim i angielskim), oferuje studentom wieloaspektową wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania, wdrażania, oceny oraz doskonalenia programów i systemów zarządzania jakością w dowolnej organizacji. Konieczność wdrażania systemów jakości (np. opartych na normie ISO 9000) i strategii zarządzania przez jakość (total quality management) dostrzega coraz więcej organizacji produkcyjnych i usługowych, a także instytucji publicznych i prywatnych. W każdej z nich absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie na stanowiskach pełnomocników zarządu ds. zarządzania jakością, kierowników projektu wdrożenia systemu jakości itp. Ze względu na swą interdyscyplinarność i charakter integrujący wiedzę funkcjonalną specjalność dobrze przygotowuje do przyszłej kariery menedżerskiej. Problematyka wykładów, tutoriali i laboratoriów obejmuje zarówno podstawy teoretyczne, koncepcje i zasady TQM, osadzone w kontekście kultury organizacji i zarządzania zmianami, jak i międzynarodowe standardy jakości i ich funkcjonowanie w praktyce. Ważne miejsce w programie specjalności zajmują metody i narzędzia zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem metod statystycznych (statystyczne sterowanie procesami oraz metody planowania eksperymentów) i komputerowego wspomagania zarządzania jakością. W ramach przedmiotów do wyboru studenci mogą pogłębiać wiedzę w zakresie zarówno "miękkich", jak i "twardych" aspektów zarządzania jakością, np. w dziedzinie zarządzania projektami i innowacjami.

PROGRAM SPECJALNOŚCI:

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE OBOWIĄZKOWE – (studia stacjonarne – 120h; studia niestacjonarne – 72h) 

  • Total Quality Management
  • Statystyczne sterowanie procesem
  • Projektowanie jakości metodą planowania eksperymentów

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE DO WYBORU – (studia stacjonarne – 120h; studia niestacjonarne – 56)

  • Zarządzanie projektami Six Sigma - sylabusy (W  C  L)
  • Pomiar i zarządzanie jakością usług - sylabusy  (W  C  L)
  • Systemy i międzynarodowe standardy jakości - sylabusy  (W  C  L)
  • Komunikacja w organizacji - sylabusy  (W  C  L)
  • Zarządzanie projektami - sylabusy  (W  C  L)
  • Podejmowanie decyzji kierowniczych - sylabusy  (W  C  L)
  • Motywowanie pracowników do zachowań projakościowych - sylabusy (W  C  L)
EUACFA InstituteACCACentrum.pl
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie. Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookies. Zamknij