Menedżer kreatywny NOWOŚĆ

Specjalność MENEDŻER KREATYWNY – SPECJALNOŚĆ MENEDŻERSKA adresowana jest do wszystkich osób, które chcą zarządzać organizacjami w sposób niestandardowy, wybiegający w przyszłość, potrafiący doskonalić myśleć i działać proaktywnie i kreatywnie – to menedżer kreujący przestrzeń biznesową w świecie ciągłej zmiany:
  • menedżerowie taktyczni i liniowi rozwiązujący aktywnie i niestandardowo problemy organizacyjne,
  • nowocześni przedsiębiorcy działający w sieci wirtualnej i realnej,
  • menedżerowie procesów i projektów innowacyjnych,
  • menedżerowie procesów i projektów e-biznesowych,
  • menedżerowie procesów i projektów sieciowych,
  • brand i product menedżerowie,
  • business development menedżerowie.

Potencjalne stanowiska pracy dla absolwentów specjalności Menedżer kreatywny: 
  • menedżer na stanowiskach sztabowych i liniowych w organizacjach,
  • menedżer zarządzający zespołami projektowymi i zadaniowymi, 
  • przedsiębiorca/menedżer,
  • menedżer ds. obsług procesów outsourcingowych; 
  • menedżer e-biznesu;

  • menedżer ds. badań i rozwoju,
  • menedżer ds. rozwoju (business development manager),
  • menedżer ds. zarządzania zmianami,
  • menedżer ds. innowacji; 

  • menedżer/kierownik ds. badań marketingowych,
  • menedżer/kierownik produktu,
  • menedżer/kierownik ds. rozwoju produktów/usług, 
  • menedżer/kierownik ds. badań rynku.


Wiedza: 
  • ma wiedzę zakresu menedżerskiego zarządzania organizacjami;
  • ma wiedzę z zakresu samodzielnego definiowania, diagnozowania i rozwiązywani problemów powstających w zarządzaniu organizacjami; potrafi organizować i zarządzać przedsięwzięciami biznesowymi;
  • wie na czym polega kreatywne zarządzanie współczesną organizacją; 
  • ma poszerzoną wiedzę na temat modeli, metod, uwarunkowań, założeń i kontekstu kreatywnego rozwiązywania problemów w zarządzaniu organizacjami;
  • ma wiedzę o uwarunkowaniach i metodach realizacji konkretnych procesów innowacyjnych i badawczo-rozwojowych;
  • ma wiedzę z zakresu komunikacji społecznej;
  • zna zasady i narzędzia kreatywnego e-biznesu;
  • zna zasady i narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów w marketingu;
  • zna metody kreatywnego współdziałania organizacji z otoczeniem;
  • zna narzędzia zarządzania projektami rozwojowymi i wdrożeniowymi.
Umiejętności:
  • rozumie przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych i społecznych powstających w wyniku podejmowania decyzji organizacyjnych i personalnych;
  • potrafi samodzielnie i w zespole kreować przestrzeń biznesową w świecie ciągłej zmiany;
  • potrafi myśleć niestandardowo i niestandardowo rozwiązywać problemy zarządzania organizacjami;
  • diagnozuje, definiuje i rozwiązuje interdyscyplinarne problemy organizacyjne, działając w sposób niestandardowy i wychodząc poza utarte schematy myślowe;
  • umie myśleć krytycznie, potrafi dostrzec szczegóły, które mogą stanowić ryzyko i potrafi umiejętnie nimi zarządzać; 
  • potrafi rozpoznać własny i innych potencjał twórczy;
  • potrafi diagnozować, oceniać i weryfikować efektywność oraz celowość wdrażanych modeli i metod kreatywnego zarządzania organizacjami, ma umiejętności wdrażania tych rozwiązań;
  • potrafi wykorzystywać i wdrażać modele i metody kreatywnego zarządzania organizacjami;
  • potrafi wykorzystać zalety pracy zespołowej, pracy projektowej i wielokulturowości w zarządzaniu.

Kompetencje:
  • kreuje przestrzeń biznesową w świecie ciągłej zmiany;
  • jest kreatywny i przedsiębiorczy;
  • wykazuje postawę krytyczną wobec rzeczywistości;
  • jest otwarty na odmienne punkty widzenia i sposoby działania, akceptuje różnorodności, dostrzega potencjał współpracowników; dostrzega i interpretuje określone zachowania organizacyjne ludzi w kontekście kreatywnego zarządzania organizacją;
  • sprawnie komunikuje się w zespole i z otoczeniem; 
  • potrafi pełnić rolę lidera i uczestnika zespołów organizacyjnych; 
  • potrafi zadawać pytania i słuchać odpowiedzi;
  • ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny w każdym z obszarów zarządzania organizacją;
  • ma wizję ciągłego uczenia się i doskonalenia. 

Przedmioty podstawowe:
1. Podstawy kreatywności – 30h 
2. Modele biznesowe – współczesny wymiar biznesu – 30h
3. Kompetencje lidera zespołów – 30h
4. Komercjalizacja innowacji – 30h

Przedmioty do wyboru
Przestrzeń kreatywności:
1. Wirtualizacja w biznesie – 30h
2. Sieciowe współdziałanie organizacji – 30h
3. Rozwój rynków i produktów – 30h
4. Prawne aspekty współczesnego biznesu – 30h 

Instrumenty kształtowania kreatywności 
1. Komunikacja społeczna z elementami public relations – 30h
2. Metody zarządzania projektami – 30h
3. Kreatywność w organizacji wielokulturowej – 30h
4. Wizjonerstwo w zarządzaniu – case studies – 30h

Specjalność przygotowana jest przez zespół Katedry Strategii i Metod Zarządzania – opiekunowie dr hab. Jerzy Niemczyk i dr hab. Ewa Stańczyk-Hugiet

zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem