Strategicznym zamierzeniem naszej Uczelni jest dążenie do budowania siły Uniwersytetu w oparciu o zrównoważony rozwój.
Poszukujemy takich rozwiązań, które pozwolą na aktywne włączenie w procesy rozwojowe różnych grup interesariuszy. Aby tego dokonać cała społeczność akademicka musi być świadoma w
jaki sposób chcemy realizować tak określony cel.
23 maja 2023 r. odbył się warsztat „Jak Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu może komunikować o celach zrównoważonego rozwoju”, w którym wzięli udział przedstawiciele szeroko
rozumianych interesariuszy naszej Uczelni. W gronie tym znalazły się słuchaczki Uniwersytetu III Wieku, nauczyciele akademiccy, pracownicy administracji, przedstawiciel biznesu oraz uczniowie
liceum ogólnokształcącego.
W trakcie warsztatu uczestnicy pracowali nad wyborem celów zrównoważonego rozwoju, o których nasza Uczelnia powinna komunikować, a następnie generowali pomysły dotyczące
efektywnego sposobu komunikowania o nich. Różne punkty widzenia i różnorodne doświadczenie interesariuszy przyczyniły się do zaproponowania wielu ciekawych rozwiązań i ścieżek postępowania.
Wśród wypracowanych rekomendacji znalazły się takie jak:
-
wskazywanie wymiernych efektów realizowanych celów w sposób prosty i zrozumiały,
-
stworzenie przestrzeni, w której udostępniane będą informacje, przykłady, studia przypadków związane z celami zrównoważonego rozwoju, opracowywane przez pracowników UEW,
-
materiały przygotowane we współpracy z innymi podmiotami.
W opinii uczestników warsztatu nasza Uczelnia powinna być miejscem, które edukuje, kształtuje postawy i pomaga innym w realizowaniu celów zrównoważonego rozwoju.
Warsztat przeprowadzili facylitatorzy
Centrum Projektowania Innowacyjnych Rozwiązań DT HUB: dr
Artur Trzebiński oraz
Anna Wojciechowicz. W trakcie warsztatu wykorzystano narzędzia metodyki Design
Thinking, uwzględniając różnorodne doświadczenia trzech facylitowanych grup. Z połączenia różnych punktów widzenia uczestników możliwe było stworzenie użytecznych rozwiązań, które wspierają
wprowadzanie oczekiwanych zmian.
autorzy: B. Drelich-Skulska, A. Trzebiński, red. s